Januari 2018

Gott Nytt År. 
Jag har haft...och har fortfarande några dagar kvar..en lång skön julledighet. Som ett jullov när man var barn ungefär...
Långa lata lediga dagar som jag fyllt med böcker, bio, Netflix, yoga och promenader. Julfirande med familjen. Nyår i sällskap med förkylningsvirus..hemma i soffan. Det gick det med. 
 Det har regnat och snöat. Mest snöat. Just nu ligger det ett tjockt täcke av mjuk snö överallt och här hos mig visar temperaturmätaren på minus tre grader. Helt perfekt januariväder enligt mig. Min värsta månad på året.
Januari februari och mars....sen vänder det. Då är det ju läge att börja på riktigt med odlingsplanerna...
Nu i dagarna väntar jag att få hem frökatalogen så att jag kan drömma mig bort lite... Ja jag vet...normalt kanske människor läser resekataloger och drömmer sig bort och planerar för resor... Men det är inte riktigt min grej...
 
 
 
Men...än återstår några dagar av ledigheten....och några månader vinter....
Ta vara på dagen var det ju....
Nu väntar långpromenad i snön och i dagsljus. 
 
Gott nytt år!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0