Vintertid

Vintertid på många sätt. Vi har ställt om klockan och huxflux vaknar jag lite mer utvilad, jag behöver inte längre snooza väckarklockan och det är faktiskt lite ljusare ute när jag går till bussen på morgonen. Buss ja. Nu är det faktiskt slutcyklat för detta år och det är apostlahästarna eller bussen som gäller.
Vintertid för att vi i morgon går in i november. Min månad. Som novemberbarn känner jag aldrig riktigt av det där mörka tunga som många beskriver, jag tycker det är rätt mysigt med att få krypa in i soffhörnet med en varm filt och en bra bok, en kopp gott Te och några tända ljus när jag kommit hem från jobbet... Mina värsta månader är januari till mars ungefär...kallt och jävligt, en massa snö och ishalka och en enda lång transportsträcka till vårens ankomst.. Då räcker inte soffhörnet och en varm filt riktigt till...jag vill helst dra täcket över huvudet och sova bort hela perioden...
I november kan jag däremot tycka det är mysigt om snön faller och oftast är inte kylan så himla besvärlig.. jag tänder en massa ljusslingor och ser fram emot december då jag kan köra på ännu mer...
 
Just nu har det snöat här i Umeå. Det är vitt på backen och temperaturen ligger strax under nollstrecket och jag ska fortsätta läsa vinterns bokserie Outlander...och dricka te.
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0