Kolonilotten augusti

Sommaren 2017 har varit den solfattigaste och kallaste på länge. Grödorna växer men allt är några veckor sent och jag hoppas verkligen på en varmare höst så allt hinner bli klart...
 
Hallonen har börjat mogna men mycket är fortfarande kart..
 
Squashen blommar för fullt och jag har en del frukter på gång...men de är små. Hittills har jag skördat en...stor som en liten gurka. Men där hoppas jag på bra skörd så småningom :-)
 
Svarta vinbär...har plockat in lite av det som hunnit mogna. Mer på gång..
Det som vuxit bäst i år är förmodligen ogräset...som alltid.
Vackra Vallmo

Idag när jag var på odlingslotten så kom jag på mig själv med att planera för nästa års odlingssäsong...det är väl bra typiskt...man ligger hela tiden lite steget före...lätt att glömma bort att njuta av dagen och ta vara på det som är just nu. Tur där att jag fotar mycket. Då kan jag gå tillbaka och titta och njuta av allt fint som vuxit..
 
Nu har jag en arbetsvecka kvar att jobba innan nästa minisemester...skönt med lite höstledigt. Då hoppas jag på fint väder och mogna bär :-)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0