Augusti

Ja så kom då augusti...
Här har man gått och väntat på den riktiga sommaren, inte bara de där enstaka dagarna av sol och hyfsad värme...utan den riktiga sommaren med högsommarvärmen, sol och blå himmel...ja ni vet allt det där som hör till. Snopen blir man då när man inser att nu är det snart höst, kanadagässen har anlänt till Umeälven och Röbäcksslätten och luften som man trodde skulle bli varmare har antagit en lite mer höstlik ton av kyla.. För rättvisans skull bör jag väl nämna att det de senaste veckorna har varit lite bättre väder jämfört med mina semesterveckor...luften har varit lite varmare och solen har tittat fram emellanåt. Men jisses...är det så här det ska vara? Ja tydligen. är det något man verkligen inte kan påverka så är det väderleken. Bara att gilla läget och göra det bästa av det..
Jag har inte varit på kolonilotten i den omfattning jag hade planerat för denna sommar...luften gick liksom ur mig och gnistan avtog lite. Men nu när det börjar hända lite med grödorna så är det såklart där jag vill vara för att inte missa något.
Jag har plockat in jordgubbarna. Lite mer finns väl kvar att skörda men de är fortfarande bara kart.. Hallonen är inte mogna än...men möjligen att jag till helgen kan få börja plocka lite. Jag väntar också på att squashen ska växa till sig...just nu ser de bara ut som smala små gurkor och inget att ta vara på ännu. Något att se fram emot. Hoppas bara de hinner...
Bondbönorna är snart klara och sockerärtorna plockar jag för fullt. Potatisen har jag testat och den är verkligen fin i år. Ingen brådska att skörda annat än till husbehov då de förvaras bäst i backen..
Ja typ så ser det ut där... Förövrigt har det varit bröllop och andra festligheter, jag målar ett skåp härhemma och det är så rackarns roligt att det säkerligen kommer att bli mer målningsprojekt härhemma under vintern.
 
 
Jordgubbarna var goda...nästa år hoppas jag på ännu större skörd. Ska försöka utöka jordgubbslandet nu i höst.

 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0