Längtan, planering, fröer..

Snart är det dags att börja peta ner frön i såjord, vänta med spänning tills man ser hur det börjar gro, frodas och växer tills man till slut kan sätta ut fina plantor...i krukor, rabatter..på kolonilotten..
I år kommer det mest att bli blommor för min del. Jag har provat odla grönsaker av olika sorter..vissa lyckade andra mindre lyckade...nu vill jag ha blomsterprakt. Lite grönsaker kommer det att bli..lite sallad och tomater på balkongen, rädisor, sockerärt, potatis på kolonilotten...jordgubbar såklart och örtkryddor. Ser fram emot en blomstrande trädgård i år..solros, ringblomma, riddarsporre, ampelkrasse. pionvallmo, blåklint.. Sedan hoppas jag verkligen att mina lavendelplantor överlevt även denna vinter...i såfall blir det tredje sommaren jag får plocka in och torka lavendel. Detta är bara början..och än har jag inte skaffat alla fröer som jag vill ha..
 
Längtan...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0