Som man sår får man (snart) skörda..

På kolonilotten växer det så det knakar...allt utom sockerärtorna som i år bestämde sig för att strejka..av mina torkade ärtor blev intet. Märkligt..men så blev det. Har istället köpt färdiga plantor av broccoli och ser fram emot att se hur de ska växa till sig. Potatisen är också seg i år..har knappt kommit upp alls...måste bero på sättpotatisen eftersom grannen bredvid och fler med henne har jättefina potatisplantor redan.  Men förövrigt så växer allt annat...så även ogräset :-)
 
På balkongen och i mitt köksfönster får jag också se framemot god skörd..salladen är plockfärdig och god..persilja, basilika likaså..tomater och gurka på gång ordentligt men chilin har inte knoppat sig än...inte heller physalis. Men sommaren har just börjat häruppe så jag ska inte klaga..ännu.
Bilder kommer..
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0