Höstkänsla

Inte bara en känsla kanske utan hösten är faktiskt här nu...björkarna här i Umeå gulnar och löven faller..höstfärger och kyligare luft...fina dagar har vi haft och jag älskar den höga klara luften så här på hösten..gässen samlas på umeälven och på Röbäcksslätten..på kolonilotten börjar det se lite tufsigt ut..ringblommorna blommar än och även andra höstblommande växter ser fina ut..men tillväxten på morot, palsternacka och potatis är inte så god. Jag var där i dag och drog upp lite för att kolla..det blev till en middag men nu får resten stå kvar någon vecka till..kanske det fortsätter växa lite till..det visar sig. Jag fotade lite...
I påsen lavendel, ringblomma, broccoli, potatis och morötter..lite rabarber, persilja och gräslök..kändes fint att få ta hem från täppan idag.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0