Sköna söndag och första advent

Har just kommit in från en långpromenad över röbäcksslätten. Det är skönt ute, Berit har blåst iväg någon annanstans så det var alldeles vindstilla ute. Några minusgrader och mulet...kändes lite förhoppningsfullt när jag tittade uppåt..kanske snön kommer snart. I fjällen och södra sverige verkar det vara totalt väderkaos...framförallt söderut. Vi kanske för en gångs skull bor alldeles rätt till på kartan...eller så drabbar de två stormarna samman här hos oss snart. Kanske det hos oss just nu är bara lugnet före...hmmm, det får visa sig.

Tog lite bilder under promenaden...som vanligt på slätten och ladorna..


27 november och helt snöfritt




i bakgrunden vägbygget


usch..


ladorna i bakgrunden


Trista bilder..jag vet. Men jag har tänkt följa eländet från början till slut...hela vägprocessen ska dokumenteras har jag tänkt. För min egen skull.

Hittade en bild på bloggen från förra årets första advent. Min täppa var då helt översnöad..

För ett år sedan precis!

Jaja, snön hinner nog komma och jag hinner förmodligen bli less rätt fort..men håll med om att snön lyser upp tillvaron så här i mörka november. Snart december och hemska tanke att det skulle bli en snöfri jul!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0