Sommartid

Nu har sommartiden kommit och klockan flyttas fram en timme...det kommer nog att kännas de första morgnarna när man ska upp men man vänjer sig fort...
I går kväll var det Earth our...jag släckte alla lampor men kunde inte låta bli att ha tv´n på...ville ju se Lisas kör innan jag slog över till svt och Downtown Abbey. Vilken serie, den bästa på länge som visas i tv....igår var det sista avsnittet för denna säsong men jag har hört att det ska bli fler säsonger så det ser jag fram emot, kanske redan till hösten?

Jag var på Plantagen igår och botaniserade...vad roligt det är att gå omkring där och bara njuta av alla dofter och se alla fina pryttlar det finns...Köpte lite krukor och snittblommor och en kruka med söta små penseér att ha i uterummet nu när det blivit lite varmare.
Förövrigt har jag förutom mina tomatfröer planterat lite annat smått och gott...ändrade planer gör att jag inte kommer att sätta lika mycket blomster som jag planerat...

Idag är det lite kallare igen, väderleken har verkligen växlat den senaste veckan..det har snöat, blåst stormbyar och solen har lyst från blå himmel...allt ibland på samma dag. Riktigt aprilväder..
Nu är det mulet och de har hotat med snö igen...minus tre grader och jättehalkigt på gångbanorna...

Sköna söndag minsann

Ikväll bjuder vi ungdomarna på middag och klockan 20 startar Mästarnas mästare igen...både Ingemar Stenmark och Hanna Ljungberg är med...spännande ska det bli.

I morgon hänger jag på mig stegräknaren och allvaret börjar. Stegkampen på jobbet startar i morgon, vår enhet tävlar mot de andra enheterna på kliniken och det är nu jätteviktig att räkna varje steg man tar. Vi tävlar från vecka 13-22 och förutom en fruktkorg till den vinnande enheten så står ju äran på spel...

Men nu en kopp kaffe till och sen fortsätta den påbörjade söndagen i slapphetens tecken...söndagen är ju ändå tänkt att vara en vilodag..eller hur!

Ha´re gott




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0