Påsk..

...och långledigt hägrar framemot helgen. Så himla skönt med att vara långledig.....det är en av fördelarna med att nu jobba femdarsvecka.....något som för de flesta känns helt självklart att man ska vara ledig alla röda dagar och storhelger...är inte alls så självklart när man jobbar skift. Hur många år har jag inte jobbat de flesta påskhelger, julaftnar, midsommaraftnar, valborg, pingst, nyårsafton.......precis som alla andra inom vård och omsorgsyrken. Och visst fungerar väl det också när man är mitt i det hela....
Men nu tycker jag att det känns som den största bonusen i mitt nya arbete....visst, det är väl jättekul att äntligen få jobba med det man är utbildad till....men att få regelbunden arbetstid...inga kvällar eller helger.....är såå skööönt

Sally ska förstås också få känna av att det är påsk....ska bjuda henne på lite god lax och kanske lite kattgodis...
Sallys matte och husse reser omkring fortfarande...de har just nu lämnat moster i Laos och ska vidare in i Thailand....förstå vilken resa och vilka upplevelser och minnen de får med sig hem.

Jag ska nu försöka göra det bästa av min påskhelg...ska ladda med lite extra god mat och givetvis påskgodis...sen umgås i goda vänners sällskap och hoppas på bra väder så att en stor del av ledigheten kan tillbringas utomhus, gärna sittandes med ansiktet vänt upp mot solen ....kanske vid älven eller lutad mot någon husvägg...

Ha´re gott och glad påsk :-)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0