Så mycket tid...

...man ändå har :-)
I alla fall känns det så just nu när jag bara har jobbet att utföra mellan 8-16...ledig alla onsdagar och alla helger...så mycket tid att spendera på det jag vill. Jag har inte så många måsten egentligen, förutom de som alla har förstås. Städning, tvätt, blomvattning....hmm så mycket det nu behövs av en person i en tvårumslägenhet...dammsuger kanske en gång i veckan och tvättar när kläderna tar slut i garderoben...vilket dom iof gör ideligen :-) men ändå....
Det känns lite jobbigt faktiskt med all denna tid jag ändå får över....den borde jag ju använda till något vettigt, eller hur.. motionera, träna på gym, vattengympa, personlig utveckling, intellektuell stimulans, självförverkligande....puh vad jobbigt. Och det värsta är att jag inte har någon ursäkt till att låta bli heller...och att det faktiskt är trevligt att ha så mycket tid för sig själv...så jag ska inte klaga..och det gör jag egentligen inte heller. Det är bara det att jag är så väldans lat....det är där skon klämmer. Och faktiskt så har jag kommit på en tidskrävande sak.....att komma på en massa ursäkter för att slippa undan...det tar både tid och kraft. Så nu efter jag har utfört min veckostädning, tar ca 10 minuter, ska jag diska och sen blir det nog vila i soffan och Cityakuten...kanske jag tar och tvättar en maskin också när jag liks är igång :-)
Ha´re gott



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0