Skogens konung...

....är det älgen eller björnen?  I vilket fall som helst så var jag i dag ute i skogen för att plocka svamp med min väninna. Hon är en mycket erfaren svampplockare och hon hittade snabbt de första trattkantarellerna....för mig tar det oftast en stund av vandrande fram och tillbaka innan jag får syn på de första svamparna...och idag var jag nog lite okoncentrerad, eftersom jag kände att jag ville hålla ett öga uppåt också då jag är mycket rädd för att träffa på en björn....  Men väninnan plockade raskt vidare och försvann ur synvinkeln rätt snabbt, så helt plötsligt kände jag mig ganska ensam där i skogen....och rädd för att jag kanske inte var ensam.....med allt björn-prat som varit under hösten och alla otrevliga händelser som skett där björnen varit inblandad så kanske det inte är en helt obefogad rädsla. Så jag traskade omkring där i min i övrigt så bekanta och trygga skog och försökte hitta trattkantareller....men det säger ju sig självt, att med ett öga uppåt och ett neråt så blir det inget bra slutresultat...men kaffet var gott och smörgåsen likaså.....och jag fick ju motion och frisk luft.....sen så har jag en givmild väninna så jag hade svamp med mig hem också  :-)
Men nu får skogen med alla dess innevånare....både svampar och djur...vara i fred för mig resten av året. Jag  traskar hädanefter endast på upplysta stråk i stadsmiljö. I alla fall till nästa höst :-)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0