Så var det lördag kväll...

och här sitter jag och skriver uppsats. Roligare saker kunde man väl haft för sig..men detta är något som måste göras och det finns ingen återvändo.
Men jag kan inte låta bli att tänka lite avundsjukt på vänner och bekanta som ikväll kanske istället sitter och äter middag tillsammans till ljuset av levande ljus...eller....besöker jazz-festivalen och kanske svänger runt sina lurviga i en yster dans....eller sitter på en trevlig pub och bara umgås.
Nä inte för att jag vill låta bitter och avundsjuk...jag har ju faktiskt själv valt att göra det här och ska genast sluta upp med att gnälla. Jag ska duktigt fortsätta att skriva en stund till, sen tar jag fram godispåsen och sätter mig i soffan och avnjuter någon bra film på TV.
Med hopp om en fortsatt produktiv lördagkväll. Ha´re gott.
Anonym
2007-10-28 @ 09:39:26

Starkt jobbat att sitta med uppsatsen en lördag
trots att andra saker kan kännas mer lockande...

Keep up the good work :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0