Sommarbilder

Juli var fantastisk, augusti är lite mer normal. Regnet kom och luften har blivit svalare. 
Jag har börjat skörda och det som hittills vuxit bäst på lotten är majrova och vitlök. Rödbetor är på gång och har vuxit bra de med.Squashen levererar bra.  Resten har det blivit lite si och så med. Mycket beroende på torkan såklart. Men jag är nöjd. Jag har täckodlat vissa delar av lotten och det är där det har vuxit bäst. Så det säger en del. Täckodling är bra.
Så här på sensommaren så börjar jag samla fröer. Det är också en del av kretsloppet på kolonilotten.
Fröer på tork
Vitlöken fick först torka på balkongen men när den fuktiga luften tog över flyttade jag löken upp i vindsförrådet. Där hänger den än.
Planen var att ha mycket ringblomma. Nästa år vill jag sätta ännu mer. 
Som vanligt pågår planeringen för nästa odlingssäsong parallellt med årets. Det svårt att inte tänka framåt och på vad man vill förändra eller förbättra. Fast jag försöker också varje dag ta vara på nuet. Njuta av det jag har idag. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0