Långhelg!

Långledigt är toppen och planen var att greja så mycket som möjligt på kolonilotten, sätta potatis och lök och påbörja odlingsbäddar på den del av lotten som består av gräsmatta.
Torsdagen började bra med sol och hyfsad värme. Jag var flera timmar på lotten och påbörjade en odlingsbädd på gräsmattan. Jättekul. Jag var riktigt peppad och nöjd efter det arbetspasset och jag fick till en fin bädd som jag möjligen kan plantera squashen i. I alla fall prova. Sen slutförde jag gången mellan lotterna...täckte med väv och bark. Snyggt och prydligt.
Planen att sätta ner potatis och lök i backen fick jag släppa på...det är inte tillräckligt varmt i backen ännu. Så där är jag nu igen...i väntan...på värme. Regnet öser ner och det är 10 grader varmt...suck.
Söderut har de sommarvärme och kan förmodligen snart börja skörda så smått...
 
Men...trots låg temperatur så grönskar det mer och mer...om än någon vecka senare än vanligt. I går nere vid strandpromenaden såg det ut så här..
Björkarna slår ut nu...och det brukar gå fort när det väl börjat.
 

Så min långlediga helg får fyllas av andra saker än odlingsglädje...
Kanske jag ska möblera om lite...en utmaning som heter duga på mina 43 kvadrat bostadsyta...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0