Söndag

En händelserik helg på många sätt har gått till historien..IKEA är invigt med pompa och ståt och själv hade jag min premiärtur där på lördagen. Jag tog bussen dit och promenerade hem, fatta att man har gångavstånd till IKEA. Långpromenaderna framöver kan bli betydligt mer kostsamma än vanligt med både IKEA och ett stort köpcenter i närheten.
 
Idag lyste solen över Umeå och temperaturen var helt perfekt, en riktig vårvinterdag med takdropp där solen låg på och ändå tillräckligt kallt så att det inte blev slaskigt. Skönt med långpromenad på slätten där jag träffade på ovanligt många längs vägen.
En hel hög med glada hundar och deras ägare..
Slätten
...och vårtecken. Ljuvligt.
Nu märker man att dagarna blir längre, ljuset är här på ett helt annat sätt än bara för någon vecka sedan och det känns så bra. I morgon är det skottdagen och sen gör Mars sitt inträde och då kan det bara bli bättre... Januari och februari är mina värsta månader...i mars känner jag vårens ankomst även om det är flera månader kvar tills dess här i norr. Men känslan räcker långt för mig.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0