Skördetider

Häromdagen tillbringade jag några timmar på odlingslotten. Den här tiden är nästan den bästa även om hela kolonilottssäsongen har sin tjusning...från maj till september..
Men nu slipper man myggen och allt som växer har liksom stannat av lite...även ogräset. Nu är det dags att börja städa upp inför vintervilan. Fortfarande skördas det för fullt...lök, potatis, morötter med mera...men förberedelserna inför vintern har börjat.
Jag har skördat löken och där den har vuxit petade jag ner en massa jordgubbsrevor som förhoppningsvis hinner rota sig lite innan kylan kommer..
 
Ekologisk och egenodlad, bättre kan det inte bli..

Tankar om nästa odlingssäsong har också börjat...
Då ska jag inte odla morötter då årets blev uppätna av morotsflugan, ska istället öka på jordgubbslandet och sätta mer blommor. Kryddväxter ska det också bli mer av och även bönor. Ska läsa på lite mer under vintern och planera mer noggrant  för att förhindra impulsköp av fröer.. så gott det går, alltid är det nåt som man faller för när det är dags att handla.
Mer blommor ska det bli...
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0