Det börjar ju bra..

Strålande sol och 23 grader varmt...äntligen en skön söndag på riktigt. Dessutom semester.
Cyklade på förmiddagen till kolonilotten och hade förberett mig på att inte kunna vara där särskilt länge eftersom det är så väldigt mycket mygg...men där fick jag fel. Inte en mygga...eller jo kanske en eller två...men inte så att de störde mig direkt. Däremot såg vi världens största spindel under rabarberbladen...jag blev så ställd att jag inte ens kom mig för att hämta kameran. den var säkert 4-5 cm på längden och hade kraftiga äckligt långa ben...huvva... Men den försvann snart utom synhåll och efter ca en halvtimme hördes hysteriska skrik från några kolonilottsgrannar..de hade sett den största spindeln någonsin :-) ...rätt skönt tyckte jag som antog att det var samma som sökt sig bort från skövlandet av mina rabarberplantor.. Vill inte ens tänka tanken att det skulle finnas fler av dom så jag bestämde mig för att det var samma spindel...
 
Jag stannade i flera timmar och hann rensa rätt mycket innan jag lessnade...körde dessutom gräsklipparen på min grupps gemensamma gångar och allmänning, koloniområdet är indelade i grupper och sen har vi på vårt samvete att klippa gräset så det är framkomligt. Kändes fint att kunna sätta en kråka på att jag gjort min del av det jobbet..
Vacker väder.
 
Med mig hem från kolonilotten hade jag Syrén och rabarber.
 
Hoppas nu på fortsatt sol och värme ett tag till...
 
 
 
JUNITJEJ
2015-06-28 @ 20:03:03
URL: http://www.junitjejen.se

Vilka fina bilder!

Svar: Tack :-)
Anna-Lena




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0