Ärtskott och vårtrötta pelargoner!

Vårens första primör står i mitt köksfönster...för det kan man väl kalla de fina gröna och krispiga ärtskott jag odlat upp.. Så enkelt och gott...till maten eller på smörgåsen..
Från en torkad vanlig gul ärta man vanligtvis har hemma i skafferiet...jag använder mig av ekologiska för det känns bäst och nyttigast..
Blötlägg en handfull ärtor några timmar, lägg i en vid kruka fylld med jord, släng lite jord över och sen är det bara att vänta...det tar inte många dagar innan de första skotten kommer upp. Sen är det bara att njuta..
 
Om man klipper av skotten och lämnar en bit kvar i krukan grenar den sig och fortsätter att erbjuda krispiga goda ärtskott ett bra tag framöver..
 
För övrigt ser det lite dåsigt ut i köksfönstret..pelargonerna är framplockade men ser lite ynkliga och trötta ut ännu..
 
utomhus är det grått och disigt, fortfarande ligger temperaturen runt noll..det har kommit lite snö..jaja, vad kan jag förvänta mig? Vårfåglar och snödroppar finns det än så länge bara söderut..det är ju fortfarande februari..en dag till. Och det är fredag...va skönt.!
sunlight
2014-02-28 @ 15:40:15

så fint, snart sprudlar det av solsken och livskraft runt oss




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0