December

Jaha, då var det redan december...tiden passerar utan hänsyn till att man inte alltid hinner med.. Vintern har börjat med frost och några minusgrader..just nu snöar det lite..rätt skönt då det alltid känns lite finare och framförallt blir lite ljusare ute när backen blir vit.
Idag en rätt skön lugn dag hemma..kaffe och lussebullar och lugn julmusik i högtalarna..känns fint att sitta inne nu efter en promenad ute med livad unghund och vänta på att den äldre hunden ska komma hem efter några dagars vila och umgänge med ungdomarna.
Fruset och vitt...i väntan på snö och kyla känns det rätt ok med detta...har inte så bråttom med att få full vinter faktiskt..
 
Trädgårdslandet i vintervila..
 
Roligt fynd i skogen...undrar vem som ställt ut den?
 
Visst känns det på ett sätt rätt skönt med vintertiden..man får vara lite lat och kan mysa inomhus i värmen...hinna läsa de böcker man inte läst än och som samlats på hög..låta dammet vara i hörnen eftersom det ändå inte syns på grund av det ständiga mörkret som råder..se de filmer och serier man vill samt äta skumtomtar och choklad.. Ja egentligen finns det en hel del fördelar med vintern..det gäller bara att se dom istället för att gnälla på kylan och mörkret.
Nu ska jag sjunka ner i fåtöljen, läsa lite i min senaste bok "VI"...dricka lite mer kaffe och bara vara...en stund till.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0