Kallt

Ur led är tiden...sedan förra helgens tillfälliga värmechock har det åter varit kallt här i Umeå. Temperaturen ligger runt 6-10 grader och det är luftkallt nånting. Solen lyser med sin frånvaro och det känns som om vi hoppat över sommaren och kommit direkt till hösten. Jag har inte varit till kolonilotten sedan förra fredagen då jag i värmen var energisk och nöjd, borde verkligen dit och vattna för trots molnen så har det inte regnat senaste dagarna. Men jag drar mig för att cykla dit i kylan..fryser vid bara tanken.
Idag är det torsdag och jag har nu hela helgen framför mig, känns skönt...men det skulle kännas ännu bättre om solen och värmen kunde återkomma.. Enligt yr.no ska det vara så här kylslaget en hel vecka till...inte uppmuntrande direkt.
Nä, nu ska jag sluta gnälla och göra mig en värmande kopp te istället..en stor kopp te med lite nyttig mörk choklad till kanske gör susen...

Ha´re gott



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0