Lördag

Nu så här i slutet av april kan vi äntligen ana att våren faktiskt är här..idag är det varmt och solen skiner bland molnen. Snön är nästan borta, det ligger lite snöhögar här och var men de borde snart ha tinat bort de också. På måndag är det valborgsmäss och då kommer det förmodligen att snöa..inte så ovanligt här uppe..men sen så är det inte länge till sommarvärme och sommarsemester..dagar vid havet och på kolonilotten. Mina tomatplantor växer och jag har ingen som helst aning om vad de olika plantorna är för sort längre..men det spelar ju ingen roll, det lär ju visa sig så småningom :-)
Physialis och leanderklocka växer för fullt de också och behöver snart planteras i större krukor. Men det får bli nästa vecka...för nu är jag på väg igen, som en annan nomad, flyttar in till stan och till en fin liten lägenhet med balkong och bra läge. Täppan byts ut mot balkongodling..men det känns fint. Ibland krävs det lite svängar hit och dit innan man vet vad som känns viktigt i livet. Till hösten väntar mer silversmideskurser och fram tills dess hägrar odling på kolonilotten..och pyssel ute på landet, vid ett hus.. där det snart tinar fram en trädgård som ingen riktigt vet hur den ser ut..livet känns bra och är det något jag ytterligare fått bekräftat det senaste året..så är det att man ska ta vara på varje dag...här och nu..och det tänker jag göra.



Med hopp om sol och inte regn i morgon då flyttlasset går önskar jag er den skönaste lördag och helg. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0