Lördag

Äntligen har kylan släppt sitt grepp. Efter veckor av iskall verklighet, temperaturen under tjugo minus nästan jämt har nu det äntligen blivit något varmare. Om man nu kan säga varmt om nio minusgrader men faktum är att det nästan känns som vår. Fåglarna skriker inte längre av kyla utomhus utan kvittrar så där lite längtande om att snart är det vår....
Här hemma är det totalt kaos...eller nästan i alla fall :-)
Vi renoverar badrummet. just nu är hantverkarna halvvägs...golvet har bilats och flytspacklats och nya avlopp är dragna...väggarna är även de spacklade och allt väntar nu på nästa steg...
I dag har vi städat bort det värsta av byggdammet och nu går det rätt bra att andas här hemma i alla fall...min migrän har frodats denna vecka och varit värre än någonsin...om det är av strejkande hormoner eller stress över badrumsrenovering och avsaknad av toa och dusch kan jag inte riktigt avgöra...kanske det är en kombination av bägge :-)
Men jag tror den släppt nu i alla fall...efter fyra dagar....puh.
Igår när jag kom hem från dagens tillflyktsplats med toa dusch och trevligt sällskap hos lilla syster hittade jag en avi från posten på hallgolvet...
Ett paket att hämta från SF. Efter en snabbkoll på bioklubben fattade jag att jag vunnit ett pris men inte vad...och paketet vägde enligt avin över sex kilo...gissa om jag blev nyfiken :-)
Hämtade det alldeles nyss och i paketet låg det en stor platt trälåda 40x50, en vacker låda med guldspännen och graverade mönster...i den en bok med vackra bilder från inspelningen av Till vildingarnas land, med soundtrack från filmen och boken signerad av regissören Spike Jonze...vilken grej va :-) Fast jag vet inte riktigt var jag ska ställa den, den ryms knappast i bokyllan :-)
Ikväll är det ytterligare en deltävling i melodifestivalen...en umekille ska visst vara med, har laddat med winegums och chips och hoppas på en trevlig kväll.
Men nu...kaffe med dopp.
Ha´re gott :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0