Brännbollsyra och Fysikgränd

Japp, så var det dags då. Det är brännbollsyra i Umeå och olika evenamang står på programmet. Man kan vara nere vid kajen och lyssna på diverse olika artister, flanera runt stan och träffa festglada människor...trötta efter en dag av brännbollspelande. Eller...man kan som de flesta studenter, ungdomar och andra individer dra sig upp mot Ålidhem och den stora årliga Fysikgrändsfesten. Fast det behöver inte vi...det känns som om man befinner sig mitt i partajandet när man sitter hemma i soffan. Att befinna sig på Ålidhem denna festhelg innebär sömnstörningar, bullerskadade öron och ett inte allt för gott humör när söndagen till sist kommer. Fast det finns ju en hel del att titta på också även för oss som inte har lust att vara med och partaja. Man kan sitta på balkongen och observera de som traskar förbi...man kan se roliga saker i skyn...hittills en luftballong och en polishelikopter. Tänk att det kan vara så kul att titta på en helikopter som står alldeles stilla i luften. Jag tog till och med fram kameran...


luftballong över Campus...


helikopter över Fysikgränd....den var närmare än vad det ser ut på bilden :-)

Ja, mer än så här gör man inte i min ålder under brännbollsyran. Sitter hemma i soffan med en godispåse alternativt spanar ut från köksfönster och balkong på de aktiviteter som erbjuds på lämpligt avstånd från hemmet :-)
Sen så givetvis hörs allting mycket bra, bättre än värst och jag kommer förmodligen att få sova med öronproppar inatt.

Med hopp om god nattsömn

Ha´re gott



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0