Minus

Det var minusgrader i morse när jag trampade i väg till jobbet strax före halvåtta. Minusgrader.....ja, nu är det bara ogjort att ställa undan cykeln för i år och börja använda sig av apostlahästarna istället....eller åka buss dit jag ska. Vad jobbigt....

När man inte har bil är vintern många gånger jobbigare än vad den behöver vara...jag menar.. vintern är ju alltid lite trist...men utan bil och utan möjlighet att cykla blir allt så mycket besvärligare...
Det blir till att bussa till Röbäck och sedan gå ytterligare två kilometer till sjukgymnasten innan man får lägga sig på britsen för akupunktur och värme....sen samma väg tillbaka...
Det blir till att traska till Strömpilen...
Traska till och från jobbet....
Få se nu...gör jag inget mer än detta....besöker sjukgymnasten, handlar mat och jobbar.....
Nä.
Eller jo, det gör jag väl......
Läser böcker, ser på film, umgås med familj och vänner när andan faller på....

Men mest bara är jag.
Och det är faktiskt rätt skönt.

Jag har faktiskt haft lite planer på att skaffa mig en hobby och stickning och virkning är väl det jag har surrat om mest ....och jag har nog tänkt åstadkomma en halsduk i vinter....eller en poncho kanske, det är ju lite inne nu. Men ponchosar alltså....Ja stickning också förstås eller i varje fall stickat....

Nästa gång jag tar mig neråt stan så ska jag leta mig fram till garnbeståndet och se om det finns något fint, mjukt garn i fina färger att börja med..tror nog jag börjar med en halsduk...


Fast det är bäst att sticka med måtta...för Miss Mary har nyligen drabbats av nackspärra av allvarlig art med stickförbud som följd...
Det är inte bra... Men om jag känner Miss Mary rätt så har hon snart återhämtat sig och stickar sockar och mössor för fullt igen.

Nä, nu blir det en kopp kaffe och "Skumtimmen" av Johan Theorin

Ha´re gott



Folke Lindström
2008-09-30 @ 21:10:11

Med de där färgerna skulle halsduken både kvala in till nästa Pride-parad eller sametinget

Anna-Lena
2008-09-30 @ 21:36:54

Äsch då...jag som tänkte det skulle bli en julklapp :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0