Femtioårsfirande och gräsklippning

I fredags var det partaj. Miss Mary of Sweden fyller femtio år i dagarna och det firade vi med pompa och ståt. I en vacker miljö där olivträd växer tillsammans med andra exotiska växter, där man kan sitta ute fast man är inne och när som helst, oavsett om snön yr omkring eller det regnar och blåser stormstyrka....häftigt värre. Vid vackert dukat bord avnjöt vi medelhavsbuffé och sjöng allt från Beatles till Lyckliga gatan...
Jag tror nog det var en alldeles lyckad femtioårsfest, Miss Mary var nöjd och åkte hem vid den tid då morgonpigga börjar fundera på sin första kopp kaffe. Då hade jag sovit i flera timmar redan....

För övrigt är jag nu husvakt, vaktmästare och trädgårdsmästare....fast någon mästare är jag väl inte direkt. Jag som alltid har drömt om egen gräsmatta, rabatter och trädgårdsland....det gör jag inte längre.
Det har väl gått bra att sköta om allting ända tills det att gräset växte lite för mycket och till det att rabatter och trädgårdsland skulle vattnas...
Det är ju rätt skönt med eget hus och altaner där man kan sitta ute och äta eller bara sola då vädret är fint. Men ikväll var det dags för själva skötseln...
Tur jag har min dotter, vilken gräsklippartjej. Hon körde runt med gräsklipparen och jag skulle under tiden trimma runt kanterna på rabatterna och runt träd och så, det vill säga...det gjorde jag också tills det att trimmern behagade krångla, snören som gick av hela tiden och tillslut ställde jag undan den i garaget, lite gräs runt kanterna gör väl inget.. Lagade istället iordning middagen till min hungriga och duktiga dotter som tålmodigt klippt alla gräsytor..

I morgon ska jag vattna!

På onsdag är jag ledig och då ska högtrycket komma med värme och strålande sol. Då tänker jag mig ut till havet :-)

Sen är det bara några dagar kvar till semestern.

Ha´re gott :-)
Miss Mary of sweden
2008-07-01 @ 00:46:53

Jopphejdi,Jopphejda vilken rolig fest

kvällens hedersgäst

i glada vänners lag

var ju faktiskt jag :).........

men nå´n så´n dära nattwhiskeyn ska jag ALDRIG mer dricka!

Nu ä´man ju en mogen & klok 50-årig dam som vet bättre...:)



"I´m still standing,yeah,yeah,yeah...................:)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0