Söndag kväll

Just nu går tiden i en rasande fart...jag antar att det måste ha att göra med att jag blir äldre. Jag läste någonstans att ju äldre vi blir ju fortare upplever vi att tiden går och det ska då ha att göra med att vi har mer tid bakom oss än framför. Det kanske stämmer... Tänk när man var barn och hade ett helt sommarlov framför sig...det kändes som en hel evighet...man hade all tid i världen kändes det som. Idag svischar sommaren iväg lika fort som resten av året...dagarna rusar fram och man gör allt för att hinna med.
Jag försöker bli bättre på att vara här och nu. Ta vara på dagen. Jag vet...jag har sagt det förut och lik förbaskat tillåter jag dagarna försvinna utan att alltid reflektera över vad som hände...just nu.
Här och nu, bara vara, här och nu. Just det. Ska bli bättre på det..
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0