Första advent, regn och plusgrader...

Ur led är tiden. Här i norr är vi inte vana vid att det ska vara regn, lerigt och plusgrader i november...visst har vi haft slaskiga vintrar men då har det varit snöslask...inte lerslask. På söndag är det första advent och skyltsöndag och det utlovas storm, regn och skitväder..
Jaja...vad hjälper det att gnälla...ingenting. Som vanligt får vi gilla läget och vara glada för de personer som faktiskt gillar sådant här väder.

Jag gör det bästa av situationen och adventspyntar som om det vore som vanlig...har hängt upp julgardiner i köket och plockat fram några tomtar och adventsljusstakar. För hur det än är så är det mörkret som är värst denna årstid och livet känns lite lättare om man kan fylla sin tillvaro med ljus av olika slag.

Idag åker jag ner på stan och shoppar lite julgrejs, blommor och kanske en och annan tomte...vi får väl se. Avslutar stadsrundan med gofika på Mecka med bästa B. det ska bli trevligt.

För övrigt är det ju fredag och hela helgen ligger framför oss...så skönt!

Ha´re gott :-)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0