Höst..

 
Dags för vintervila på kolonilotten. Vitlöken är satt och jag har blandat i löv och brunnen gödsel i pallkragar och odlingsytor, fyllt på med växtdelar och halm i täckbäddarna..allt för att optimera nästa års odling. 
Lite vemodigt känns det och jag har lite svårt att släppa taget...promenerar ofta förbi och planerar vad jag ska odla nästa säsong. 
Planerar även hur jag ska utforma min nya lilla täppa, vilka blommor jag ska plantera, buskar eller staket, kanske kan jag ha ett litet väggväxthus för tomater... Det känns kul och även om jag hade den bästa balkongen för odling så är det skönt att få gräs under fötterna och jord att gräva i och forma till odlingsytor. 
Inte är den stor, täppan, men den är min...
Tulpanlökar har jag satt, några nya perenner är planterade och några fanns redan på plats..
Detta är bara början...
😊
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0