Odling

Det växer. Både på kolonilotten och på balkongen. Jag odlar spenat, vitlök, majrova, squash, tomat, mangold, basilika och andra kryddor...blommor... med mera..och det växer. Ändå kan jag just nu känna en lätt otålighet..just nu kan jag ju mest bara vänta..inte göra så mycket. Jo det är klart att det alltid finns att göra på kolonilotten. Ogräs att plocka finns ju alltid..Men otåligheten består nog mer i att jag vill se resultatet. Jag vill njuta av blommor och stora squash..jag vill plocka stora fina blad av mangold och äta solvarma jordgubbar. 
Majrova i tunneln..ska bli spännande att se hur den blir då jag aldrig tidigare har provat odla den. Kålrabbi och rödbeta växer dock rätt långsamt jämförelsevis i samma tunnel..plus några små squashplantor. Täckodling även detta år. 
Bilder från förra helgen så förhoppningsvis har det vuxit lite mer i veckan som gått. 
På balkongen blommar alla tomatplantorna  nu så jag hoppas på bra skörd. Krasse växer bra och kommer att bli jättefin när blomningen startar. 
Jag får bara djupandas lite och tålmodigt vänta lite till. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0