5:2

Jag har sedan ett par veckor tillbaka kört 5:2 dieten. Givetvis främst för att jag behöver gå ner i vikt men även för att jag tror på att kroppens system mår bra av att vila regelbundet från allt jag stoppar i mig. Jag har ju tidigare provat att vara fri från onödigt socker, vilket fungerade alldeles utmärkt och jag fattar inte varför jag tog steget till att bryta.. Det bästa för mig hade varit att fortsätta såklart men jag trodde väl att jag skulle kunna hålla mig i från att äta socker så ofta och mycket. Tji fick jag och min kropp...
Jag har efter den helt sockerfria perioden provat att räkna kalorier på olika sätt. Inget har riktigt fungerat.. Jag blir istället nästa fixerad vid vad jag ska stoppa i mig och främst kvällstid är det som värst.
Men 5:2 fungerar riktigt bra. Inte är det roligt men jag står ut. 500 kalorier två dagar i veckan har hittills genererat en viktnedgång på drygt två kilo..inte mycket men jag har inte bråttom. Jag känner framförallt ett lugn de dagar jag fastar. Jag nöjer mig med mitt kvällste och hungerkänslan är inte så påträngande egentligen. Problemet är däremot sömnen. Jag blir lite tröttare de dagar jag fastar och det innebär att jag går tidigare och lägger mig. Konsekvensen blir då tidigare uppvaknande och det är inte alltid så optimalt. Just nu är klockan strax efter 04 och jag har varit vaken en timme redan... Så blir det om man lägger sig halvnio i min ålder...
 
Men jag är ju ledig. Det är fredag och ute är det minusgrader och stjärnklart. Jag har druckit dagens första mugg  kaffe med mjölk och kardemumma och nu tror jag faktiskt att jag ska försöka somna om en stund..



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0