6 Juni

Idag kom då äntligen lite värme och självklart passade jag på... väderprognosen säger att det ska vara hyfsat varmt de närmaste två veckorna...och sen är det ju förhoppningsvis sommar.. Så nu åkte de i backen. Mina förodlade bondbönor.
 
Jag satte bönorna i hushållsrullar för ett par tre veckor sedan, minns inte exakt. Den senaste veckan har de stått på balkongen och vuxit till sig trots kyla och blåst. Därför tänkte jag de var redo för utplantering i pallkragen. De hade fått rejäla rötter allihop och jag satte ner de i jorden med rulle och allt. Den förmultnar ju med tiden.
 
Satte fröer och grejade på i några timmar. Nu är kroppen skönt slut och jag känner mig nöjd och avslappnad...nu är det bara att vänta tills dess att allt börjar gro och växa, rensa bort lite ogräs och vattna under tiden.. Rena terapin för en odlingsnörd!
 
Just ja...så här ser det ut i Umeå nu med alla björkar på gång :-)
Södra infarten till stan... Umeå, björkarnas stad.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0