Tredje advent...en vecka till julafton..

Ute är det kallt idag, runt 14 minusgrader och snön ligger kvar. Lite orolig blir man ju när vädret växlar hit och dit från slask, regn och snö och minusgrader. Nu när det ändå är juletider vill jag ju faktiskt helst ha snö.
Jag försöker boosta julkänslan som vanligt denna årstid. Har pyntat hemma såklart och besökt både kyrkan med luciatåg och skönsång, igår julmarknad på Forslunda och planen är ytterligare julkonsert i veckan som följer.
Efter julmarknaden igår så kokades det knäck och kola här enligt tradition inför jul. Alltid lika mysigt, framförallt att få umgås och göra det tillsammans.
Nytt för i år var denna läckerhet...de som känner mig vet om min svaghet för skumtomtar...här i kombination med choklad, nötter och torkade aprikoser... Rocky road. Recept från Susannes skafferi.
 
Ja för övrigt rullar livet på som vanligt. Jag ser fram emot en lång julledighet, förhoppningsvis utan någon av de influensor som härjar vilt just nu. Nä, jag ser fram emot dagar med lagom vila, långpromenader och frisk luft, god mat och andra gosaker. Ro att läsa vidare i Outlanderserien men också tid för att umgås, gå på bio och ta en fika på stan med andra fikasugna..
 
Men först, här och nu...Mer kaffe och strax en promenad. Sköna söndag.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0