Odlingarna


I år kan jag inte heller skryta med någon större mängd av fröodling...har för lite fönsteryta för det. Men Chili och Spetspaprika har jag på gång i alla fall. Tomat brukar jag alltid driva upp själv men i år får det bli köpta plantor, det blir nog bra det med. Kanske det till och med blir bättre..
Förövrigt satsar jag nog på blommor i år, i alla fall på balkongen. På kolonilotten däremot ska jag frossa i allt möjligt..
 
Våren närmar sig med kraft, även om det just idag frös till lite efter flera dagar av plusgrader med takdropp och slask. Det har till och med siktats svanar över Degernässlätten... och snart har vi Kanadagässen här, det säkraste vårtecknet..  Som jag längtar. Efter bar backe och torr asfalt, spirande gräs och doften av mylla i den där lite halvråa vårluften...
Snart så.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0