Sköna söndag!

Vaknade till ösregn och åska i morse så morgonen blev rätt lugn. Vid elva sken solen igen och jag packade ihop korgen med kamera, vattenflaska och trädgårdshandskar och skulle precis ge mig av då regnet började ösa ner igen. Så har det hållit på idag.. sol, regn, sol, regn...mest sol faktiskt..
Vid lunch cyklade jag i väg och fick några fina timmar i min täppa. Jag plockade hallon, svarta vinbär och sockerärtor...rensade ogräs i mängd..är det något som växer bra så är det ogräs..
När jag rensat bort det värsta kunde jag se att mycket har vuxit riktigt bra och det känns fint. Potatis, lök och morötter...även mangolden har tagit sig och kommit igång. Däremot fick jag rensa bort tanig sallad och övervuxna rädisor som spruckit och inte såg riktigt ätbara ut längre.
 
Bilder från dagen
Hallon
Mangold
Lök
Sockerärt
Morötter
Till och med sparrisen frodas. Men den ska inte skördas de första åren så den får bara växa som den vill..
Lite ogrejdigt kanske..
Grannen odlar Lin som blommar vackert..
Skön söndag och skönt att ha stillat lite dåligt samvete med ogräsrensning..
 
Två semesterveckor har gått...tre kvar.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0