Lördag

Cyklade till kolonilotten idag. Regnet hängde i luften och emellanåt kunde jag känna lite duggregn, men det var riktigt skönt i luften och väl framme kändes det härligt att vara där. Rensade bort lite ogräs och konstaterade att mina morötter har angripits, förmodligen av morotsflugan. Rensade bort en del och lämnade kvar de som ändå såg fräscha ut i blasten. Får väl se hur det utvecklar sig.
Förövrigt växer det bra. Sockerärtorna har gjort sitt men Mangolden växer så det knakar. Plockade en del men i vanlig ordning har jag satt alldeles för mycket frön. Måste skärpa mig där. Potatisen får stanna kvar i backen ett tag till, det ska bli intressant att se vilken sort som blir bäst i år. Har satt både mandel och runda.
Sparrisen skjuter nya skott hela tiden och vajar som plymer i vinden. Första odlingssäsongen ska man ju inte skörda utan bara låta den växa och frodas vilket den verkligen gör. Men nästa säsong är det dags.
Potatisen till vänster, de stackars få morötterna bredvid. Jordgubbslandet till höger (nytt för i år så det ser rätt ynkligt ut), sparris och mangold ovanför. Rakt ovanför morötterna kan man se löken, eller i alla fall blasten som lagt sig ner. För övrigt finns det buskar med svarta vinbär, krusbär och så hallon förstås. En rabatt med blommor finns längst ut till vänster, mot gången men syns inte på bild. Hade inte med mig kameran idag så det blev bara några bilder med mobilen.
Här kan man se sparrisen, rätt kraftig och nya skott fortsätter att komma. Mangold i bakgrunden.
I morgon är det dan före dan...arbetsdan.. Jisses.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0