Vårblomma!

Idag har det varit en riktigt fin vårdag här i Umeå. Sol med inslag av lätta moln, 8-10 grader varmt och blåsigt såklart för det hör ju också till våren här vid kusten.
Min ambition idag var att fota vårblommor...Blåsippor och Vitsippor blommar för fullt längs strandpromenaden men inte en endaste Tussilago kunde jag se idag. Krokus och Skilla blommar vid varenda husknut och rabatt och även Snödroppar kunde jag se på håll. Vill ju inte gärna göra intrång i folks trädgårdar så mina foton på vårblommor blev få idag. Isen på Umeälven har släppt, det ligger bara kvar lite is längs kanterna och vid småbåtshamnen och på Röbäcksslätten har snön helt tinat bort. Det luktar vår!!
 
Blåsippa
Vitsippor
Öppet vatten i Umeälven

 
Ingen snö på slätten men blött och lerigt.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0