Lördag

Ja fort har ytterligare en vecka passerat.. Förra helgens fundering över frösådd ledde inte till någon större aktivitet..biobesök och annat kul fick stå i fokus istället. Men idag har jag börjat och det kändes fint att öppna jordpåsen och känna doften av mylla.. Tomat, chili och basilika har jag frösått och nu är det bara att vänta..
Tyvärr har jag inte så mycket yta att spela med så jag får begränsa min förkultivering i år..och mycket av de fröer jag köpt kan ju faktiskt sättas direkt i backen eller i kruka när det blivit tillräckligt varmt ute.
För mig blir det balkongodling och kolonilottsodling hädanefter..och det ska nog gå bra det med även om jag givetvis kommer att sakna det fina trädgårdslandet med sina stora ytor och pallkragar...
På balkongen får jag satsa på krukodling med de kryddor och grönsaker jag vill ha lättillgängliga. Ni vet det här med att bara kunna gå ut och plocka sig lite sallad och nån krydda som tillbehör i maten...och givetvis blommor i mängder...
På kolonilotten får allt det andra sättas...potatis, morot och squasch bland annat..
 
Idag lyste solen igen efter gårdagens tvärsnöande..visst är det underligt att det varje år är lika förvånande att det dimper ner snö just som man trott att våren var här..men man vänjer sig nog aldrig. Den här snön kommer snart att försvinna den med och snart är det vår på riktigt.
 
 
Liten fönsterodling på gång. Basilika, tomat och chili...i förgrunden min fina Hibiskus som jag hoppas snart ska blomma..
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0