Det var det..

Julhelgen närmar sig sitt slut, i morgon är det vardag igen. Jag är fortfarande långledig vilket känns helt fantastiskt skönt, jag har kvar mer än en vecka till av långa lata dagar.
 
Julafton och juldagen blev en trivsam tillställning med lagom mycket mat och trevligt sällskap av familjen. På annandagen gick jag på bio och såg En man som heter Ove. Jag har även läst boken och även om skratten och tårarna var mer närvarande när jag läste den så var filmen helt klart sevärd. Lassgård är en av mina favorit skådespelare och han var som gjord för huvudrollen.
 
Så här långt inne på min ledighet känner jag att lugnet börjar infinna sig.. En och annan lång sovmorgon har också bidragit till ökad energi...
Jag kan säga att ledigheten var mycket välbehövlig...ni vet den där känslan av otillräcklighet och stress man kan få ibland när det blivit lite för mycket av allt....den har varit närvarande sista tiden, på ett lite väl påträngande sätt. Så nu gäller vila och energisamlande..
 
Vädret har hittills inte varit särskilt vintrigt, ingen snö men gott om is och halkiga vägar. Solen visar sig dock vilket känns fint..
Något suddig instagrambild, men man ser solen :-)
 
Jag märker att lusten att fotografera ökar i takt med vetskapen att ljuset återvänder mer för var dag. Det är ju trist att fota i skymning och mörker, i alla fall när man inte har tränat på det. Jag fotar helst utomhus och gärna i naturen, blommor och djur.. och i dagsljus.
Under julhelgen har jag däremot fokuserat på porträtt som jag har tänkt framkalla och rama in. Några som present och några till mig själv. I svartvitt denna gång vilket jag kan tycka ger mer karaktär till bilderna..
 
Yngsta systerdottern var en av mina modeller i julhelgen.
Ikväll ser jag på film och dricker te på ingefära och citron, min favoritavkoppling.
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0