Sköna söndag!

Eller så skönt var det då inte denna iskalla regniga söndag...dessutom har det varnats om snöfall. Usch!
Men det är i och för sig alltid skönt att vara ledig, fördelen är ju då också att man inte behöver gå ut...om man inte vill. Jag traskade en snabb promenad i morse med min promenadkompis hunden som var rätt nöjd han också med en kortare skogsrunda...
Utsikten från fönstret...regn och rusk..
Har med lätt uppgivenhet följt min tomat, basilika och chiliodling i fönstret. Tomatplantorna ser mycket märkliga ut, till en början kunde jag inte ens ana den karakteristiska tomatdoften från plantan men de senaste dagarna har man vid beröring av bladen fått fram en aning så att det i alla fall bevisar att det är en liten tomatplanta. Men jisses vad ynkligt det ser ut...och chilin vill jag inte ens nämna och basilikan är ett skämt. Jag hoppas att det snart tar fart annars blir det köpeplantor för min del hädanefter...
Chili...några små stackare...i bakgrunden krukan med basilika...
Mina tomatplantor..sorten är en tidig busktomat...ja, den får nog sätta fart snart då om den ska leva upp till det som utlovats.
 
Ja nu ska ja inte vara den som är den...så länge det finns liv så finns det hopp.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0