Sköna söndag!

En mulen och snöig söndag visserligen men vårkänslan sitter ändå kvar...i luften..i spirande små plantor och i det faktum att det är april..
Mina redan satta frön har grott och plantorna växer..fler frön är på gång i krukor...resten får sättas direkt i backen när det blir dags. Jag ser förnöjsamt på min hibiskus som växer, ett segdraget skott från en gammal planta jag ömt vårdat sedan förra sommaren..trodde aldrig att den skulle ta sig...men nu växer den fint planterad i en Gunilla-kruka från Uppsala-Ekeby...sånt gör mig glad. Det har kommit frukt på min lilla physalisplanta..och pelargonerna har tagit fart de med..så roligt det är att se när det växer efter en lång vintervila..
Hibiskusen...
 
physalis
 
..sommarblommor på gång..
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0