Riva - dag 7

På fredagen tog vi det lugnt, åkte inte iväg på någon anordnad utflykt utan tog sovmorgon och gick en egen stadsrunda med shopping i Riva. Soligt även den dagen och 25 grader varmt.. Inga kameror var med denna dag utan istället bar vi på kassar fyllda med kryddor, väskor, likörer och annat smått och gott från marknaden vid ett av torgen. Tänk att det inte alls är så svårt att göra sig förstådd bara man kan gestikulera och peka på det man vill köpa...
Med vemod och nöjda med vår resa strosade vi runt en sista gång bland gränder och de vackra husen I Riva, slappade några timmar vid poolen och köpte en sista mugg kaffe på Johannas favoritställe tvärsöver gatan vid vårt hotell...åt en fyrarättersmiddag för sista gången och surrade på med våra reskamrater..funderade tillsammans hur det skulle gå att ta sig fram genom ett ännu mer översvämmat Tyskland..packade ihop resväskorna och suckade över hur tunga väskorna blev med allt extra vi fyllt på med..puh..nästa gång jag reser ska jag ha en bättre resväska och mindre grejer med mig.  
 
Hamnen i Riva
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0