Plantor

Satte ju en hel del frön...tomater ska man ju sätta i mars men resten jag hade blev ju lite av ett test...för mig själv. Jag tänkte att eftersom jag bor här i norr.. där allt kan sättas i backen mycket senare än i södra Sverige...borde man nog förså även blommor som kan sås på friland. Då skulle det bli snabbare tillväxt...jamen såklart det blir...men kanske det hade räckt med bara några veckor..inte redan i mars. Nu står jag här med massor av plantor, vissa mer uppvuxna än andra och många av de skulle förmodligen må jättebra om de kunde planteras ut eller i alla fall i större krukor. Men jag har ingen plats...alla fönster är  upptagna av tomat och physalis nu. Jisses så dumt.. Men då har jag ju lärt mig till nästa år...förhoppningsvis. Nu får det bli som det blir och jag får plantera om lite vartefter.
 
 
Hur tänkte jag här?
 
 
Tomatplantor och Physalis. Den stora Physalisen i hörnet är övervintrad från förra sommaren, ska bli intressant att se hur den kommer att ge frukt i år.
 
En av tomatplantorna har fått små blomknoppar...ger hopp om tomatskörd.
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0