Det våras...

Alltmer vårtecken för var dag...blåsippor och vitsippor nere vid strandpromenaden, krokusar i rabatter och svanar på Degernässlätten. I morse när jag gick till bussen så flög det två svanar över slätten på väg mot samlingsplatsen i Degernäs...jag blev alldeles vårpirrig i kroppen när jag såg dom..
Snön försvinner mer och mer, på gång och cykelbanor är det bara gruset kvar...snön ligger mest i smutsiga högar längs vägkanter och på gräsmattorna är gräset fläckvis framme. Det är vååår :-)
I morgon är det fredag och ledig dag hägrar. Då ska jag traska runt slätten och se hur långt den kommit...våren alltså. OCH jag ska ta fram cykeln...det känns bra, nu kan jag snart cykla till jobbet istället för att åka buss eller traska. Ska bara vänta in att det städas upp på cykelbanorna först...det är så jobbigt att cykla i allt grus...tungt och slirigt. Fast till och från affären ska det väl funka. 

En sak till...mina tomatfrön har fått fart i fönstret..små plantor strävar fint upp mot ljuset :-)


Snart är även kolonilotten redo för nya tag...bild från förra året..i maj..
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0