Silversmide - sista lektionen..

...för denna gång. Har anmält mig till höstens kurs som startar i slutet av augusti. Känns bra att ha det att se fram emot. Kvällens lektion blev något stressig. I min iver att göra klart hängsmycket så jäklades det hela tiden. Vid lödning av alla delar gled den större biten undan och satte sig helt fel på silverplattan, som tur är gick den att flytta tillbaka till rätt plats men det innebar lite extra putsning pga att det blev lite skadat där biten först satt fast..sedan när jag skulle borra hål för ringen satte jag en extra repa med prylen precis bredvid där jag skulle borra....lite extra putsning blev det där också för att få bort den rispan. Stressframkallande extraarbete..
Men..hängsmycket blev färdigt...sånär som på trumblingen, det där sista nödvändiga som gör pricken över i. Men det får bli en annan dag..så någon bild på smycket blir det inte ikväll. Istället bjuder jag på en sommarkvällsdisig bild från Kvarnlund, alla hästars sommarparadis :-)


Ängen i Kvarnlund, bild från 2010.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0