Sista november

Har just kommit in efter en skön promenad ute i novembermörkret. Luften var kylig och frisk och himlen stjärnklar..en liten fin trekvartsmåne lyser på himlen och som den glada amatörfotograf jag är riktade jag kameran glatt mot skyn. Men tji fick jag...det hände ungefär samma sak som när jag försöker fotografera gässen på slätten...ingen skärpa...månen ser dubbel ut...dessutom mycket längre bort i bild än vad jag föreställt mig att det skulle bli..
detta trots att jag ställt in min kamera så gott det går...anpassat för mörker...jaja, skam den som ger sig. Förmodligen blir det jag som får ge mig till slut och inse att jag behöver gå en fotokurs...eller i alla fall läsa instruktionsboken till kameran ordentligare!!
Eller så gör jag det enkelt för mig och håller mig till objekt som faktiskt funkar att fota...typ lador och blommor..
Det var i alla fall en mycket skön promenad om än något halkig. Kylan har äntligen kommit och med den halkan..temperaturen ligger strax under noll fast det känns kallare, vattenpölarna har frusit och över alla vägar och gångbanor ligger en läskig film av is...som inga dubbar rår på. Så kör försiktigt!!


För ett år sedan såg det ut så här..

Hoppas snön kommer snart!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0