Liten har blivit stor..

Mina tomatplantor växer, Hundreds and thousands heter plantan för året...hoppas nu på en god skörd av röda fina små körsbärstomater..







Hundreds and thousands...ampeltomat





Lavandula angustifolia är en av sorterna lavendel som ska pryda min kolonolott i sommar..men än så länge är de bara små plantor som väntar på utplantering efter järnätterna är gjorda..



Little Lady, en annan sorts Lavendel som också ska få växa på lotten..

Detta är bara början, tänk så fint det ska bli och vad gott det ska dofta..i sommar på kolonilotten och i vinter när jag torkat lavendelblommor och blad och sparat i påsar för kommande användning.

För övrigt är det sköna söndag och jag ska nog ta mig en sväng ner på stan och till Glashuset där SURF ska husera denna vecka med film och annat skoj.

Ha´re gott
Syster A o systerdotter M
2011-05-22 @ 23:08:06

3 små gröna tomater på M´s planta.....tur att hon har gröna fingrar.....eftersom jag inte har det!!

Anna-Lena
2011-05-23 @ 17:36:30

Käraste systerdotter, jag är stolt över att du vårdat tomatplantan så bra att du redan fått små tomater...du är duktig och se nu till att du är först att smaka på dom när de blivit röda och mogna. Kramen från moster




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0