Godmorgon

Fantastiskt. det är tre plusgrader varmt ute. I går kväll blåste det en ljum vind som kändes mycket ovanlig mot ansiktet när man är van vid det iskalla frostiga som vi befunnit oss i de senaste månaderna...kanske våren ger sig lite till känna nu. Jag känner i alla fall spirande vårkänslor inom mig, hopp om varmare årstider, tussilago och fågelkvitter...
Så härligt.

Idag är jag ledig och ett besök hos sjukgymnasten väntar...denna gång ska jag gå hela vägen runt..inte gena över slätten som förra gången då jag fick plumsa i knädjup snö. Nä man gör inte om samma misstag tre gånger...nu har jag provat slätten både i snöstorm och djup snö :-)
Fast i dag utlovas både plusgrader och solsken så jag kanske provar slätten när jag är på väg hem..ska då ta kameran med mig och se om jag kan fånga något tecken på vårens ankomst...takdropp från ladorna kanske?

Annars lunkar det mesta på i vanlig ordning..jobb och lediga dagar blandas friskt och någon längre ledighet kan man inte vänta sig förrän påsk...och den är sen i år...inte förrän i slutet av april kan man se extra röda dagar i almanackan. Det är bara att gneta på...



Det är inte så långt bort innan vi får se dessa vackra maskrosor blomma i vägrenen...några månader bara.

Med hopp om solsken idag...ha´re gott :-)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0