En ny vecka

Tänk att måndagar ofta känns som den tyngsta dagen i veckan...helgen är slut, man måste upp tidigt för att åka till jobbet...en hel arbetsvecka framför sig innan nästa helg...trist....men så ska det väl inte behöva vara egentligen...

Alla dagar har ju sitt värde, inte bara de lediga dagarna...det gäller bara att hitta de där små ljusglimtarna som faktiskt finns...även på måndagarna.
Även måndagar innehåller trevliga möten med andra människor, en glad nickning från busschaffören om man har tur, en blick och ett leende från någon bekant i centralhallen på vägen till jobbet,skratt och prat under morgonmötet innan allt startar igång på jobbet för dagen, fikarasterna..vardagen..kvällarna med nära och kära...

Det gäller bara att vara uppnmärksam och inte dras ner i vardagens tristess som vi alla lätt hamnar i emellanåt..vi måste bli bättre på att hand om vardagen...var dag har sitt värde...vardagen är det som är livet...

På jobbet har vi en väggbonad som någon omsorgsfullt har broderat...

ALLA DAGAR SOM KOM OCH GICK, INTE VISSTE JAG DET VAR LIVET

Nä just det, det är väl just det som är grejen. Vi väntar och väntar, planerar och ser framåt så vi ofta missar det som faktiskt är här och nu...LIVET.

Jag ska bli bättre på att leva var dag, här och nu...inte riktigt bara vara utan bara vara mera aktivt :-)

Ha´re gott




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0