Stallkul

KEVIN här //

Vilken kväll jag har haft. Jag och moster följde med kusin Johanna till stallet...synd att inte moster kom ihåg att ta med sig kameran. Att hon glömde det...hon som alltid ska fota allt...jaja, så kan det va. I alla fall har jag fått en ny kompis. Nexus heter han och det är Johannas häst. Jag har ju iof träffat honom tidigare men då var jag lite skraj...jag hade ju aldrig tidigare sett något liknande annat än på avstånd. Men ikväll...Nexus och jag gick faktiskt en promenad tillsammans efter Johanna hade ridit. Nexus är stor och går ganska fort men jag höll ganska jämna steg med honom. Värre var det för moster som hängde längs bak i kopplet...men hon skötte sig rätt bra faktiskt. Innan promenaden, medan Johanna och Nexus skötte sitt, hjälpte jag till i stallet. Moster skulle mocka rent i boxen och då var jag där och hjälpte till...tänk vad gott det är med hästbajs...sen hittade jag lite annat smått och gott att tugga på. Bla annat smarriga benbitar från någons hov, såg ut som jättestora avklippta naglar. Mums va gott det var...där kan jag inte alls förstå mosters reaktion när hon absolut skulle bända upp munnen på mig och plocka ut gobitarna!!
Sen fyllde vi höpåsar och busade i hösilaget...ja nu var det väl mest jag som busade såklart...det är inte riktigt mosters stil. Bar ner påsar till hagen i mörkret..då var det tur att moster gick först för det var rätt läskigt faktiskt. Sen hann jag först up till stallet för jag springer fortare än moster..tänk att jag fick vara alldeles lös och ledig...kunde springa fram och tillbaka bäst jag ville utan att ha en moster hängande i kopplet. Det ni!
Ja, sammanfattningsvis en trevlig kväll i stallet...sen när vi kom hem kan ni ju bara gissa vad som hände. Precis!! Jag åkte in i duschen direkt.



///KEVIN



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Anna-Lena

Min vardag och mitt liv..

RSS 2.0